Ångerrätt, reklamation och retur
Ångerrätt
Ångerrätten gäller när du har handlat på distans, till exempel på internet. Ångerrätten är normalt 14 dagar och gäller inom hela EU.
Tänk på att kosmetiska produkter klassas som hygienvaror. Det innebär att du inte har ångerrätt om du brutit förseglingen.
Jag tillämpar 14 dagars ångerrätt så länge du INTE har brutit förseglingen, dvs inte skruvat av eller öppnat lock. Returkostand betalas av kunden.
Reklamation
Om produkten på något vis är skadad vid leverans, eller om det är något fel på själva innehållet, dvs krämen eller oljan är möglig, luktar härsket eller liknande vid öppnandet av burken/flaskan/tuben kan du reklamera den. Kontakta mig på info@bybrielle.se med foton på felet.
Reklamation skall ske så snart som möjligt efter mottagandet. Om produkten på något sätt är skadad betalas fraktkostnaden av by Brielle, i annat fall står köparen själv för returkostnaden.
Återbetalning
Återbetalning vid ångerrätt sker senast inom 14 dagar från den dag produkten kommit i retur och är godkänd, dvs förpackningen är obruten och i gott skick. Återbetalning vid reklamation sker efter överenskommelse.
Kontakta mig på info@bybrielle.se om du vill reklamera eller ångra ett köp.